Origins of Color Field Painting and American Post-War Abstraction

Ayant découvert (ou redécouvert) le peintre russo-américain Jules Olitski dont une trentaine de peintures sont exposées cet été au Kemper Museum of Contemporary Art http://www.kemperart.org/



Jules Olitski, Prince Patutszky Pleasures, 1962.
Magna acrylic on canvas, 89 3/4 x 88 inches.*

Retrouvé sur ce blog-site-revue Art Tattler International, avec une home-page assez somptueuse http://www.arttattler.com/index.html,
tout un pan d’histoire de la Color Field Painting américaine, si calmante
http://arttattler.com/archivecolorasfield.html

Une mine d’articles intéressants en une comme
«Listmakers and the Artists Who Make All Kinds of Lists»: Lists: To-dos, Illustrated Inventories, Collected Thoughts, and Other Artists’ Enumerations from the Smithsonian’s Archives of American Art June 3-October 2, 2011The Morgan Library & Museum New York (peut-être celle du Louvre?) http://www.arttattler.com/archivelistmakers.html
«The James Dean of Painting in the 1960s and 1970s» : Blinki Palermo au Kunstmuseum St. Gallen: Palermo , Who knows the beginning and who knows the end, May 27-September 28, 2011
http://www.arttattler.com/archiveblinkypalermo.html